İş Bankası Reçetesi Yapan Meslektaşlarımızın Dikkatine
Meslektaşlarımızdan gelen çağrılardan edindiğimiz bilgilere dayanarak sizlerin en çok sorduğu sorular ve zorlandığı konular hakkında gerekli açıklamaları içeren bir doküman hazırladık.
Saygılarımızla.
Haksahibi Sorgulama
- TCKimlik numarasından haksahipliği sorguladığımda aradığım hastanın kaydı gelmiyor, ne yapmalım?
TCKimlik numarasından sorgulama yaptığınızda hasta bulunamıyor ise lütfen sicil numarasından arama yapınız.
- Sicil numarasından yada TcKimlik numarasından haksahipliği sorguladığımda aradığım hastanın kaydı gelmiyor yada aile bireylerinde eksiklik var. Ne yapmalıyım?
Lütfen durumu çağrı merkezine bildiriniz.
Raporlu ilaçlar için Provizyon İşlemleri
- Hastanın raporlarını Rapor Bul kısmından sicil numarası ile aratıyorum ancak hiçbir rapor gelmiyor, ne yapmalıyım?
Hasta raporlarının eczaneler tarafından görüntülenmesi uygulaması kaldırılmıştır. Hasta raporları sistemde tanımlıdır ancak eczane tarafından görüntülenemez. Raporlu hasta reçetesi girişi yaptığınızda sistem otomatik olarak raporu devreye alacak ve rapor koşulları uygun ise provizyon verecektir.
- Hastanın kullanmakta olduğu ilaçları göremiyorum ve bu sebeple ilaç bitiş tarihlerini öğrenemiyorum, ne yapmalıyım?
Hasta ilaç bilgilerinin eczaneler tarafından görüntülenmesi uygulaması kaldırılmıştır.
- İlaç raporu olan hastaların reçete olmaksızın ilaç temini nasıl yapılacaktır?
Raporlu hastaların ilaç temini konusunda herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. İlaç Raporu olan hastaların reçete olmaksızın ilaç teminleri eskiden olduğu gibi devam etmektedir.
İlaç raporu olan hastaların reçete girişleri hem Reçete Giriş ekranından hem de yeni hazırlanan “Devam Reçetesi” ekranından yapılabilir. Devam Reçetesi ekranının Reçete giriş ekranından tek farkı hastanın raporuna istinaden ilaç verildiği durumlarda reçete bilgilerinin ekrana girilmemesidir. Hasta başvurusunu bir reçete ile yapıyor ise Reçete Giriş ekranını kullanınız. Eğer hasta başvurusunu reçetesi olmadan yapıyor ise lütfen Devam Reçetesi ekranını kullanınız.
Devam Reçetesi ekranında hastayı sicil numarasından yada TCKimlik Numarasından sorguladıktan sonra İlaç Veriliş tarihini ve ilaçlarını girerek provizyon alabilirsiniz. İlgili ilaçların girişini yaptıktan sonra Provizyon isteyiniz. Sistem hastanın geçerli bir raporu var ise otomatik olarak bulacak ve kullanacaktır. Rapor kullanılan durumlarda Provizyon sonucu açıklama kısmında “….. nolu rapor kullanılmıştır.” İfadesi yer alacaktır. Uygun raporun otomatik olarak bulunması ve kullanılması durumunda ilaç maximum 90 güne kadar ödenmiş olacaktır.
Dikkat : Reçete aslının zorunlu olduğu durumlarda lütfen Reçete Giriş ekranını kullanınız ve reçete bilgilerini doldurunuz.
- Raporlu ilaç için provizyon alıyorum ama sistem maximum 10 günlük doz uyarısı veriyor ve 1 den fazla kutu girdiğim ilacı 1 kutuya düşürüyor. Bu durum neden oluşur?
Raporlu hastalarımızın tüm raporları sisteme tanımlanmıştır. Daha önce raporuna istinaden 1 kutudan fazla (90 günlük doz) ilaç alabilen hastalar yine aynı şekilde ilaç alabilmektedirler. Ancak provizyon istediğinizde ilaç kutusu otomatik olarak sistem tarafından 1 kutuya düşürüldüyse bu durumun 3 temel sebebi olabilir.
- Hastanın “Onaylı” olan raporunun süresi bitmiş olabilir. Hastaların raporları eczaneler tarafından görüntülenememektedir. Eğer aşağıda yer alan diğer maddelerde belirtilen durumların oluşmadığından eminseniz lütfen çağrı merkezini arayarak bilgi alınız.
- Hastanın onaylı raporu olmasına rağmen provizyon almaya çalıştığınız ilacın geri ödeme kuralları raporda yer alan tanılar ile uyumsuz olabilir. Bu durumdan emin olmak için lütfen ilaç bilgileri menüsüne girerek ilacı bulunuz ve kurallarını kontrol ediniz. Eğer ilacın kurallarında yer alan tanı yada tanılardan birisinin hasta raporunda yer almadığını fark ederseniz bu durumda ilacın 1 kutuya düşürülmesi normaldir. Eğer ilacın geri ödeme kurallarında yer alan tanı yada tanılardan bir tanesinin bile hastanın raporunda olduğundan ve diğer maddelerde belirtilen durumların oluşmadığından eminseniz lütfen çağrı merkezini arayarak bilgi alınız.
- Sistem Sağlık Bakanlığı İlaç Takip Sistemi ile entegre çalışmaktadır. Bu sebeple reçete girişi yaparken eğer bir kutudan fazla ilaç verecekseniz lütfen vereceğiniz tüm ilaçların karekodlarını sisteme tek tek okutunuz. Sistem siz karekodları okuttukça ilacın Adet kısmını otomatik olarak arttıracaktır. Eğer sadece 1 karekod okutup adet bölümünü el ile artırısanız (örneğin 1 karekod okutup ilaç a adedini elinizle 4 yaptınız) sistem yine 1 tane karekod okuttuğunuz için sadece 1 kutu üzerinden işlem yapacak ve provizyonu 1 kutu olarak verecektir. Eğer karekodları tek tek okuttuğunuzdan diğer maddelerde belirtilen durumların oluşmadığından eminseniz lütfen çağrı merkezini arayarak bilgi alınız.
- Bir hasta için rapor girdim ve daha sonra provizyon aldım, ilacın geri ödeme kurallarında yer alan tanılar ile girdiğim raporun tanılarının uyumlu olduğundan da eminim. Provizyon alıyorum ama sistem maximum 10 günlük doz uyarısı veriyor ve 1 den fazla kutu girdiğim ilacı 1 kutuya düşürüyor. Bu durum neden oluşur?
Eczaneler tarafından girilen raporların İş Bankası Reçete Provizyon Merkezi tarafından ONAY lanması gerekmektedir. Onaylanmayan raporlar geçerli olmamaktadır. Bu durumda yeni girdiğiniz ve henüz onaylanmamış bir rapor geçerli olmayacak ve provizyon esnasında sistem kutu sayısı 1 e düşürecektir. Lütfen girdiğiniz raporun onay almasını bekleyiniz.
- Girişini yaptığım raporun onaylanıp onaylanmadığını nasıl öğrenebilirim?
Girişini yaptığınız raporun onaylanıp onaylanmadığını Rapor Bul menüsünden hastanın sicilini yada rapor kayıt numarasını sorgulayarak bulabilirsiniz. Sorgulama yaptığınızda alt kısıma gelen kaydın “durum kısmında” Y yazıyorsa rapor henüz “Yeni” konumundadır ve halen onay beklemektedir. Eğer durum kısmında “ İ” yazıyorsa rapor uygun bulunmamış ve İade edilmiştir. Her iki durumda da provizyon almanız durumunda 90 günlük dozda provizyona izin verilmeyecektir. Eğer durum kısımında “O” yazıyorsa rapor ONAY lanmış demektir 90 günlük dozda provizyon alınabilecektir.
- Rapor girişi yaptım, ne kadar sürede onaylanır?
Girişini yaptığınız raporlar Reçete Provizyon Merkezi tarafından en kısa sürede kontrol edilerek uygun görülenler onaylanacaktır.
- Hastanın sisteme tanımlı raporlarını ve ilaç bitiş tarihi dolmamış ilaçları nasıl görebilirim?
Hasta ilaç geçmişi sistemde görüntülenememektedir. İlaç raporları ise sadece sizin eczaneniz tarafından girilmiş ise ve durumu “Yeni” yada “İade” konumunda ise görüntülenebilmektedir. Onaylı raporlar sistemde görüntülenememektedir. Reçete Provizyon Merkezi tarafından onaylanmış raporlar sistem tarafından otomatik algılanmaktadır.
- Rapor girişi yaptım ve daha sonra rapor onaylandı mı diye sorguladım ancak raporun durumu “İ” olarak görünüyor, rapor neden onaylanmamış olabilir?Rapor girişi sırasında mutlaka raporun elektronik bir kopyasının sisteme eklenmesi gerekmektedir. Raporu elektronik hale getirmek için lütfen raporu bir tarayıcı kullanarak tarayınız yada resmini çekiniz. Rapor ekranının alt kısmında yer alan Rapor Seç bölümünden raporun elektronik kopyasını sisteme yükleyiniz. Yükleme yaparken elektronik kopyanın okunur ve anlaşılır olduğundan emin olunuz. Okunur şekilde olmayan raporlar Reçete Provizyon Merkezi tarafından iade edilmektedir. Sisteme yüklediğiniz raporun elektronik kopyasının okunur olduğundan eminseniz raporun içeriği ile ilgili bir eksiklik yada hata tespiti yapıldığı için raporunuz İade edilmiştir.
ITS İşlemleri
- Reçete girişi yaptım ve provizyon aldım. Ancak ITS bildir dediğimde “Its Kullanıcı adınız veya şifreniz tanımsız!” mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım?
Lütfen menüde yer alan Eczane Bilgileri bölümüne giriniz. Sayfanın alt kısmında yer alan Its Kullanıcı Adı ve Its Şifre bölümlerini doğru şekilde doldurunuz. Its Kullanıcı Adı ve Its Şifre’niz Sağlık Bakanlığı İlaç Takip Sistemi tarafından size tahsis edilmiş kullanıcı adı ve şifredir. Eğer its kullanıcı adınız veya şifrenizi hatırlamıyorsanız lütfen Sağlık Bakanlığı ITS Birimi ile irtibata geçiniz.
- Reçete girişi yaptım ve provizyon aldım. Eczane bilgileri bölümünden its kullanıcı adımı ve şifremi tanımlamama rağmen ITS Bildir dediğimde “The request failed with HTTP status 401: Unauthorized.” mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım?
ITS kullanıcı adınız veya şifreniz yanlış demektir. Lütfen Eczane Bilgileri bölümüne girerek Its Kullanıcı Adı ve Its Şifre bölümlerini doğru şekilde doldurduğunuzdan emin olunuz.
Fatura Paketi
- Nasıl fatura Paketi oluşturabilirim?
Fatura menüsüne giriniz. Başarılı şekilde provizyon alınmış reçeteleriniz ekranda listelenecektir. Eğer tüm reçetelerinizi ekranda göremiyorsanız ekranda yer alan Başlangıç tarihini geriye çekiniz ve listele butonuna basınız. Ekrana gelen listede ITS_Onaylı kutucuğu işaretli reçetelerinizi fatura edebilirsiniz. Fatura etmek istediğiniz reçetelerinizin sol başında yer alan kutucukları işaretleyerek fatura etmek istediğiniz reçeteleri seçiniz. Her reçete satırında yer alan Fiş No ve Fiş Tarih alanlarını doldurunuz ve ekranın sağ alt köşesinda yer alan GÖNDER butonuna tıklayınız. Sistem seçtiğiniz reçeteler için bir paket numarası oluşturacak ve ekrana “…. tane provizyon …….. paket numarasıyla kayıt edilmiştir.” Şeklinde bir mesaj gelecektir. Lütfen paket numarasını not ediniz.
- Nasıl fatura paketi dokümü alabilirim?
Oluşturduğunuz fatura paketinin numarasını fatura ekranında yer alan Paket No alanına yazınız ve listele deyiniz. (Fatura ekranında yer alan Durum bölümünde G Faturalanmış Reçeteler işaretli olmalıdır) Ekrana paketinizin içerisinde yer alan tüm reçeteler listelenecektir. Sol alt köşede yer alan Yazdır butonunu tıklayarak Paket Dökümünüzü yazdırabilirsiniz.
- Fatura bölümünde reçetelerimi seçip Gönder butonuna bastığımda “Tarih Formatı Yanlış!” mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım?
Fatura ekranında yer alan her kayıt için ekranda yer alan Fiş No ve Fiş Tarih alanlarını eksiksiz doldurunuz.
Reçete Girişi, Doz Kontrolü ve Bulunamayan İlaçlar
- Reçete girişi yaptım ve provizyon aldım. Ancak sistem benim girdiğim doz bilgisini düşürdü. 3×1 şeklinde girdiğim ilacın dozunu 2×1 olarak düşürdü. Neden doz bilgisi değişti?
Sistemde günlük maximum doz uygulaması yer almaktadır. Girdiğiniz ilacın günlük maximum dozu 2×1 olduğundan sistem otomatik olarak doz düşürmesi yapmaktadır. Eğer ilacın günlük maximum dozunun tanımı ile ilgili bir hata görüyorsanız lütfen çağrı merkezini arayınız.
- Reçete girişi yaparken okuttuğum bir ilaç için ……. barkodlu ilaç Bulunamadı! Mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım.
Lütfen çağrı merkezini arayarak bulamadığınız ilacı bildiriniz.
- Reçete girişi yaparken ne kadar eskiye ait reçete girişi yapabilirim?
60 gün öncesine ait reçete girişlerinizi yapabilirsiniz.