Eczaneler vitamin ve kozmetik ürün satışını marketlere neden kaptırdı

eczanelerEczane Yaşam Koçu Mustafa Özarslan, eczanelerin, ilaç dışındaki kozmetik, vitamin ve koruyucu sağlık destek ürünlerinin satışıyla ilgili gereken ilgiyi göstermemeleri nedeniyle bu alanı marketlere kaptırdığını söyledi.

Özarslan, “Mevcut eczane konsepti, yeri, tabelası ve eczane dizaynının tekrar gözden geçirilmesi gerekir. En önemlisi de eczacının önce kendini değiştirmesi ve çalıştırdığı elemanlarının başta seçimi ve onların eğitimiyle bizzat ilgilenmeleri gerekiyor.” dedi. Balıkesir Sağlık Gönüllüleri Derneği (BALSADER) Eczacılar Kurulu tarafından düzenlenen ve Eczane Yaşam Koçu Mustafa Özarslan’ın konuşmacı olarak katıldığı ‘Geleceğin Eczanesi ve Davranış Modelleri’ konulu seminer, Yücel Et Tesisleri’nde gerçekleştirildi. BALSADER tarafından 14 Mayıs Türk Eczacılar Günü kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirilen programa; Balıkesir il sağlık müdür yardımcılarından Dr. Bülent Sarıca ve Dr. Arzu Yazıcı, Atatürk Devlet Hastanesi Hastane Yöneticisi Dr. Çetin Duran, Sındırgı Devlet Hastanesi Hastane Yöneticisi Dr. Yusuf İskender Coşkun, dernek üyeleri ve eczacılar katıldı.

Programın açılışında konuşan BALSADER Eczacılık Kurulu Başkanı Eczacı Ceyda Çankaya, günümüz eczane konsepti ve davranış modellerinin hızla değiştiğini ifade ederek, eczacıların bu değişime ayak uydurmalarının bir zorunluluk haline geldiğini bildirdi. BALSADER Üyesi Dr.Yusuf İskender Coşkun da programdan önce BALSADER’in, kuruluşundan itibaren gerçekleştirdiği çalışmaları özetledi. Dr. Coşkun, derneğin Somali’de yapımı devam eden ve Haziran ayında açılması planlanan Somali Türk Eğitim ve Araştırma Hastanesi için tıbbi malzeme, ilaç ve gıda maddeleri konusunda ciddi katkılarda bulunduğu bilgisini verdi.

Eczane Yaşam Koçu Özarslan ise ilaç dışındaki kozmetik, vitamin ve koruyucu sağlık destek ürünlerinin satışıyla ilgili eczanelerin gereken ilgiyi göstermemeleri nedeniyle bu alanı diğer marketlere kaptırdığını vurguladı. Mevcut eczane konsepti, yeri, tabelası ve eczane dizaynının tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini hatırlatan Özarslan, “En önemlisi de Eczacının önce kendini değiştirmesi ve çalıştırdığı elemanlarının başta seçimi ve onların eğitimiyle bizzat ilgilenmeleri gerekiyor. Klasik eczane anlayışı ile bu mesleğin sürdürülebilmesi zor.” diye konuştu.

İyi ve kötü dizayn edilmiş eczane örneklerini fotoğraflarla anlatan Özarslan, eczacıların da bilmediği konularda danışman desteği almalarını tavsiye etti. Özarslan, “Günümüz ve geleceğin eczane konseptini yapılandırmada eczacılar kendilerini geliştirmek ve çalışanlarının, bilgi ve davranış modelleri konusunda eğitim almalarını sağlamalı. Hasta ve müşterilerine gerek eczane konsepti gerekse müşterilerinin beklentilerini karşılamada en yeni ve en geniş modelleri sunmak zorundadırlar.” dedi.

Seminere katılan eczacılar, programın çok faydalı olduğunu ve yapılan yanlış uygulamaları öğrenme fırsatı bulduklarını ve bu tür programların devam etmesini istediler. Program sonunda, BALSADER Eczacılık Kurulu Başkanı Eczacı Ceyda Çankaya, Mustafa Özarslan’a, katkılarından dolayı teşekkür ederek, çiçek verdi.

Kaynak